NEDERLANDS              5ABK                Leerkracht: A. Willaert                                                                                                                                  

 

Schrijfopdracht: Het interview

 

Neem een (voornamelijk) non-directief interview af van een Sint- Lukas- leerling die net als jij de circustheatervoorstelling ‘Vierkante Meter’ heeft gezien (GEEN klasgenoot). Peil naar zijn of haar beleving van de voorstelling.

 

- Stel op voorhand een lijst met vragen en aandachtspunten op. Deze voorbereiding moet ook afgegeven worden.

 

- Het interview duurt min. 4 en max. 10 minuten. Neem het gesprek op (geluid, liefst gefilmd). Pas alle geziene interviewtechnieken toe.

 

- Schrijf het interview uit in de vorm van een vraag -en antwoordverslag. De vraag is telkens cursief gedrukt. Laat tussen de vraag en het antwoord een witregel. Ook na het antwoord volgt een witregel. Citeer zo letterlijk mogelijk, maar poets gestotter, taalfouten, kromme zinnen, accenten, dialect en storende herhalingen weg. Zorg er wel voor dat bewerkte spreektaal niet onnatuurlijk en/of schools klinkt. Boven je feitelijke verslag komt groter en vetgedrukt een catchy titel.

 

- Neem foto’s voor, na de voorstelling en mits toestemming van de persoon die je interviewt. Selecteer 1 foto en plaats die bij je interviewverslag.

  

- Verdeling, direct te bepalen in de klas:

        -   2 ≠ eerstejaars

-      2 ≠ tweedejaars

-      2 ≠ derdejaars

-      2 ≠ vierdejaars

-      2 ≠ vijfdejaars

-      2 ≠ zesdejaars

 

TIMING: 03/02/2011            

 

EVALUATIE: graden (/30) - te laat : 0/30, niet gemaakt: ZZ

 

 

LAY-OUT: GETYPT! Verdana 12, interlinie: enkel